domingo, 1 de diciembre de 2019

Alice's song: past continuous

Listen to the song and practice the past continuous tense. It's a song in the cassette Mr Monday and other songs.



Alice’s song


What were you doing when I saw you in the stable, Alice?
What were you doing when I saw you there?
What were you doing when I saw you in the stable, Alice?
What were you doing when I saw you there?

I was listening to the stories
Of the big white horses.
They were telling me
All about their favorite courses.
I was listening eagerly
To what they had to say.

What were you doing when I saw you at the station, Alice? Etc.

I was reading all the books
About the Queen of England
I was writing poems
That I want to send to her
I was looking for a word
To write about her hair

What were you doing when I saw  you at the palace, Alice? Etc.

I was talking to the Queen
About my latest novel
She was asking me
To come to tea again
She was asking me
To come to tea again

What were you doing when I saw you there?

Personajes históricos

Hay dos páginas en castellano en las que puedes buscar la biografía (historia de su vida) de algunos personajes históricos. Estos son los enlaces:

https://www.buscabiografias.com/
https://www.biografiasyvidas.com/

Fernando de Magallanes

Juan Sebastián Elcano

Francisco Pizarro

Hernán Cortés

Elio Antonio de Nebrija

Cristóbal Colón

Catalina de Aragón

Enrique VIII de Inglaterra

Vasco da Gama

Tomás de Torquemada

Moctezuma Xocoyotzin

Alonso de Ercilla

Martín Alonso Pinzón

Atahualpa

Pedro de Valdivia

Américo Vespucio

Bartolomeu Dias

La lista irá aumentando hasta completar el álbum de los personajes de la era de los grandes descubrimientos. Esta puede ser una buena fuente de investigación para aquellos más avezados o, al menos, una buena fuente de lectura para aquellos más conformistas.


























Control de naturales Unidad 2

Cosas que deberías conocer sobre el tema Ecosistemas.


An ecosystem is a community of living things and non-living things.
Flora refers to the plants of a particular region.
Fauna refers to the animals of a particular region.
The physical environment is made up of the following elements: soil, air, water, sunlight, temperature and climate.
Habitat is the place where a particular plant or animal species grows or lives.
Population is a group of organisms of the same species that live in the same area.
Community refers to some populations which interact to each other.

Es conveniente que repases el ecosistema sobre el que has trabajado en equipo y que sepas explciar dónde se encuentra, qué características tiene, qué plantas y animales viven allí.

Y, por último, debes conocer los tres tipos de ecosistemas que hemos estudiado;

terrestres, acuáticos y artificiales

y algunos subgrupos importantes:

terrestres (tundra, praderas, ...)
acuáticos (de agua dulce y de agua salada)
artificiales (terrestres, acuáticos, urbanos)



jueves, 28 de noviembre de 2019

Exámenes de Cambridge A2

Todos los alumnos de quinto tendrán que hacer una prueba oficial tipo Cambridge al final de sexto. Ya están preparándose para eso.

Los alumnos más avanzados podrán optar por el nivel B1.

El resto de alumnos están obligados a pasar el nivel A2.

Hay cuatro destrezas a evaluar:

Listening  o Comprensión oral

Speaking o Expresión oral

Reading o Comprensión lectora

Writing o Expresión escrita.

La prueba A2 de SPEAKING consta de dos apartados.

Parte 1

Duración: 3 o 4 minutos

El examinador le hará unas preguntas generales a las que el candidato habrá de responder.

VIDEO 1    A sample Cambridge English: Key for Schools Speaking test.

TOPICS      These are some of the topics they should be able to talk about.

Sample questions:

1What’s your name?
What’s your sir name? (family name)
How do you spell your sir name?
2How old are you?
3What nationality are you?
4Where do you live?
5Are you are a student?
Do you work or are you a student in …?
What do you do/ study?
6Are you married? Have you got a boyfriend / girlfriend?
7Can you spell your family name?
8Do you enjoy studying English? Why? Why not?
9Do you think that English will be useful for you in the future?
10Have you got any brothers or sisters?
11Have you got any children?
12How do you get to school?
13How long does it take to come to school?
14Tell me about your day at school/college
15Tell me about your family
16What are your favorite foods?
17What are your hobbies?
18What are your plans after school?
19What did you do yesterday / last weekend?
20What do you do in your spare time?
21What do you study? What are your favorite subjects?
22What’s your job? What do you do?
We will try to improve the list in the future.

miércoles, 27 de noviembre de 2019

Control de naturales Unidad 2

El próximo martes día 3 de diciembre de 2019 haremos un control del tema 2 sobre los ecosistemas del área de Ciencias de la Naturaleza. Os recuerdo que habrá que conocer todos los ecosistemas del libro, aunque hayáis trabajado sobre uno o dos en la presentación.

Según vayáis terminando los trabajos, iremos estableciendo una fecha límite, que podría coincidir con el viernes 5 de diciembre. No obstante, siempre habrá tiempo para perfeccionarlo en casa, no así en el aula de informática a partir de la próxima semana. La valoración final de la presentación se hará una vez publicadas en el blog.

A día de hoy, mi valoración es muy positiva. Creo que muchos de vosotros os habéis enfrentado a un desafío nuevo: sistema LINUX, programa LIBREOFFICE, aplicación IMPRESS y TRABAJO EN EQUIPO. Algunos de vosotros no tenéis ordenador, algunos habéis ido al locutorio o la biblioteca para buscar información, otros habéis usado el móvil o la tablet en este afán. Los más afortunados habéis tenido la muy estimada colaboración de padres y otros familiares. Los que vais ayudando a los que están un paso más atrás. También, os ha ayudado a conocer a otros compañeros más que antes, a tener vivencias en común. ¡Enhorabuena a todos! 

Control del Lengua

El jueves día 5 de diciembre haremos un control de lengua de la unidad 4. En ella, habrá preguntas sobre los temas siguientes:

      Palabras parónimas
      Los determinantes artículos: género y número
      La ortografía: reglas básicas de acentuación
      Rima asonante y rima consonante

Desde la unidad anterior, la ortografía errónea podrá restar puntos de la nota final, nunca más de dos puntos sobre diez. Hay que repasar lo que escribimos.

martes, 26 de noviembre de 2019

Mr Bean in town Worksheets

Now, I suppose you have read the book. There are some activities you can do to increase the understanding of the text. Here are some interesting links that you can use:

Activities 1

Activities 2  (I prefer this presentation)

You can print one of them and choose which exercices you can do.

If you have not read the book yet, you will have the chance of reading later using the activities above.

Original links:

http://www.pearson.ch/download/media/9780582468559_fs.pdf

and

http://www.englishcenter.dk/Files/Billeder/PDF/pdflongman/PenguinReaders%20Level%202/Mr%20Bean%20WS.pdf